• Klockor
  • Kundservice
  • Minst 2 års garanti
  • Alltid minst 2 års garanti

    Alla klockor hos Uret.se kommer med 2 års garanti eller mer. Beroende på tillverkare och klockserie erbjuder vi två olika garantier; auktoriserad tillverkargaranti alternativt återförsäljargaranti. Vilken garantiform som gäller står angivet i produktbeskrivningen för varje klocka i vårt sortiment. Alla exklusiva klockor levereras med auktoriserad tillverkargaranti (world-wide warranty).

    Auktoriserad tillverkargaranti (world-wide warranty)

    Klockan levereras med giltig garanti ifrån auktoriserad återförsäljare. Officiell world-wide garanti innebär att klockan kan lämnas in hos valfri auktoriserad återförsäljare i Sverige och utomlands.

    Har du ingen auktoriserad butik i din närhet? Inga problem, skicka klockan till oss så ombesörjer vi garantiärendet åt dig med tillverkaren.

    Officiella garantier gäller vanligtvis 24 månader eller längre och världsgarantin omfattar tillverknings- och materialfel.

    Återförsäljargaranti

    För de klockor som inte innefattas av tillverkarens officiella garanti, erbjuder vi 24 månaders återförsäljargaranti. Garantins varaktighet står angiven för varje enskild produkt. Läs mer på Kontakta oss angående inlämning/insändande utav en icke välfungerande klocka.

    Garantin omfattar tillverknings- och materialfel.

    Observara att garantier inte täcker:
    - skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.
    - skador orsakade av ingrepp av icke kvalificerad reparatör.
    - skador krona och glas.
    - skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.
    - fuktskador på ej vattentäta ur (vattentätt = 10 ATM, 100M eller mer).
    - om serienumret ändrats eller borttagits.

    Vad gör jag om min klocka går sönder?

    Om ett problem skulle uppstå med din klocka behöver du bara kontakta oss så hjälper vi dig snabbt och bekymmersfritt. Vi hjälper dig med information om vart du kan vända dig alternativt med instruktioner om du önskar oss hjälpa dig med ditt ärende.


    Otillbörligt, systematiskt alt. uppsåtligt utnyttjande av våra tjänster, däribland men inte begränsat till öppet köp, byte, retur, skadeskydd, avbokning, beställning, protection, garanti, reklamation, förfrågning, inbyte, värdering kan komma att nekas, blockeras, polisanmälas och/eller ignoreras om det sker med orent uppsåt