Är Uret.se en auktoriserad återförsäljare?
Nej. Vårt mål är att erbjuda lika bra villkor till bästa möjliga pris. Som auktoriserad återförsäljare är man, för flertalet klockmärken i vårt sortiment bunden till priser bestämda utav klocktillverkaren, så kallade rekommenderade listpriser. Vi erbjuder istället upp till 40 procent lägre priser - alltid med garanti.
Vilka är vi?
Vi var från början två killar (Pontus och Joel) som efter avlagd examen på KTH inom mjukvaruutveckling och datorprogrammering tidigt bestämde oss för att kombinera vårt intresse för klockor med våra kunskaper om datorer och internet. I december 2006 öppnade vi Uret.se och det blev en historisk dag för skandinavisk klockhandel. En tidigare helt reglerad butikshandel av klockor till höga riktpriser fick plötsligt en utmanare. Klockintresserade som inte var bosatta i storstadsregionerna behövde inte längre företa sig en mindre pilgrimsfärd för att köpa en exklusiv klocka. Idag är vi skandianviens i särklass största klockbutik på nätet med tusentals lagermodeller, ett dussintal kollegor, webbutiker i Sverige, Norge, Danmark, Polen och Finland. Vi har även en vintagebutik där ni kunder kan köpa, sälja eller byta klockor och ett stort nätverk av auktoriserade butiker vilket gör att vi leverera både vanliga och ovanliga klockor till konkurrenskraftiga priser.
Finns det någon garanti?
Ja alltid. Vi erbjuder två olika garantiformer; Uret.ses 24 månaders tillverknings- och materialgaranti alternativt klocktillverkarnas officiella world-wide garanti. För varje klocka står angivet vilken garanti som gäller. Alla exklusiva klockor säljs med giltig officiell world-wide garanti från en auktoriserad återförsäljare i vårt nätverk. Läs mer om garanti här.
Är alla klockor äkta?
Ja, självklart.
Ingår all sedvanlig dokumention såsom garanti, box, manual och eventuella extra tillbehör?
Ja, precis samma dokumentation, förpackning och eventuella extra tillhörigheter såsom verktygskit och liknande medföljer som vid köp hos en auktoriserad återförsäljare.
Vad händer om klockan går sönder?
För klockor med tillverkarens egna officiella garanti lämnar ni in klockan hos valfri auktoriserad återförsäljare i Sverige eller utomlands. För klockor med Uret.ses egna tillverkings- och materialgaranti insändes klockan till oss.
Garantin gäller tillverknings- och materialfel.
Observara att garantier inte täcker:
- skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel.
- skador orsakade av ingrepp av annan än auktoriserad återförsäljare(officiell world-wide garanti) alternativt vår egen serviceverkstad ( Uret.ses tillverknings- och materialgaranti).
- skador krona och glas.
- skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.
- fuktskador på ej vattentäta ur (vattentätt = 10 ATM).
- om serienumret ändrats eller borttagits.
- Observera att originalgarantibevis måste bifogas vid inlämning.
Hur lång är leveranstiden?
Lagerklockor Förklaring
Levereras inom 48 timmar
Ordrar godkända före kl 12.00 helgfri mån-tor skickas samma dag och levereras normalt dagen efter. Ordrar godkända efter 12.00 skickas nästa helgfria mån-tor för leverans nästföljande vardag.
Levereras inom 4 dagar
Klockan är på väg in till vårt lager eller befinner sig i närliggande lager och levereras normalt inom fyra (4) arbetsdagar från bearbetningsdatum.
Levereras inom 4-12 dagar
Klockan finns på lager i annat i annat land, vi skickar normalt lagervaror mellan lager en (1) gång per vecka, leverans inom tolv (12) arbetsdagar från bearbetningsdatum.
Klocka ej på lager
I produktinformationen intill varje klocka finns en estimerad leveranstid. Normalt så levereras alla klockor inom denna tid. Observera att klockor är hantverk och att det ofta är svårt att ge ett exakt leveransdatum. Leveranstider kan i undantagsfall vara längre.
Vi levererar alla klockor så fort det går.
Kan jag göra avdrag för momsen?
Ja, om du har möjlighet att göra det. Anger du en leveransadress utanför EES (EU, Norge, Island) så dras momsen automatiskt i varukorgen. Har du ett företag som har möjlighet att dra av momsen så görs det i samråd med din revisor.
Hur levererar ni klockan?
Med budfirma, rekommenderat paket alternativt värdetransport. Läs mer om våra leveransmetoder och villkor här.
Vilka betalningsmöjligheter erbjuder ni?
För närvarande erbjuder vi våra kunder följande alternativ:
Kortbetalning
Faktura och delbetalning
Direktbetalning
Bankgiro/banköverföring
Vad händer om jag ångrar mig?
Uret.se tillämpar distanshandelslagen samt erbjuder öppet köp i hela 100 dagar.
Vem kontaktar jag angående marknadsföring?
För att kontakta oss angående marknadsföring, så tar du kontakt med marknadsföringsansvarig här www.scanluxgroup.com.
Vad är min begnade klocka värd?
Vänd er till vår systersida UretVintage.se, där finns det möjlighet att få klockan värderad.
Kan ni skicka mig en katalog?
Vi har inga fysiska kataloger att skicka ut. Vi hänvisar till nätkatalogen på hemsidan.